Uitgesproken spraakmakend

Elke bestemming die bekend wil worden streeft er naar om de krachten te bundelen, de versnippering tegen te gaan, de beschikbare middelen zo doelmatig mogelijk in te zetten en de effectiviteit van de inspanningen te vergroten. Toch worden veel bestemmingen onvoldoende (h)erkent. Zij hebben een te zwak profiel en worden niet gekozen omdat ze zelf niet gekozen hebben. Zij hebben zich onvoldoende uitgesproken en hebben geen focus. Zij worden nooit spraakmakend.

Bestemmingmakerij begeleidt en ondersteunt gemeentes en regio’s in hun profileringsdrang. De hulp richt zich daarbij op het (her)positioneren van de bestemming en op de organisatie ervan. Voor een duurzame positionering wordt een interactief proces met stakeholders doorlopen. Tijdens dat proces moeten de partijen zich uitspreken. Zo vormt zich een uitgesproken en scherp profiel. Een profiel dat spraakmakend kan worden…. Voor het verbeteren van de organisatie voor de regio- en stadsmarketing wordt vaak gekozen voor het kwartiermakersmodel.